tiistai 6. syyskuuta 2016

Lomareissu osa 2.

Lomareissu postauksen jatkoa. Viime kerralla kerroin meidän Caminito del Rey kohteesta, josta pääset kurkkaan tästä  KLIK.

Sieltä suunnistimme autolla kohti Rondaa majapaikkaamme. Kun olimme kirjautuneet hoteeliimme, niin lähdimme etsimään sopivaa ruokapaikkaa. Ensimmäinen yö oltiin jo varattu Suomesta käsin ja myös Marokon yöpymiset, muut oli vielä ihan auki.

Majapaikkaan kuului aamiainen, josta saimme aamiaislipun tähän pieneen kahvilaan. Matkaa kertyi vain 50 metriä.

Aamupala ei ollut kaksinen, joten tilattiin vähän extraa. Mustalla tummalla kahvilla ja täyttävällä aamupalalla pärjäsikin  sitten pitkään.

Aamusta suunnistimme härkätaistelu areenalle. Näytöksiä ei ollut silloin, mutta pääsimme kuitenkin katsomaan areenan. Olen yhden kerran  aikaisemmin käynyt katsomassa härkätaistelun ja ei se kyllä mitään kivaa katsottavaa ole.

Mie ehdotin tytöille, että mie olen härkä ja olkaa te härkätaistelijoita, mutta eivät yhtään ymmärtäneet minun "hauskaa" ideaa :)

No, Ilmari otti ainakin huumorilla :) Ilme on ainakin hyvä.

Täällä härät odottavat ennen areenalle astumista.

Sitten hypättiin hevosvaunujen kyytiin ja kierrettiin kaupunkia. Kierros kesti n. puoli tuntia.

Sitten käveltiin ja otettiin paljon kuvia

Kirjailija Hemingway vietti  mm:ssa paljon aikaa Rondassa.
Maisemathan olivat upeat, varmaan monelle hyvä ns. lataus/rentoutumis paikka.

Sitten suuntasimme auton kohti Sevillaa ja olimme netistä varanneet seuraavan yöpymis paikan ja luvattiin tytöille, että seuraavassa paikassa on uima-allas. Välillä tytöt keräsi akkuja nukkuen autossa. Taisin mieki välillä silmiä ummistaa.

Majoitumme Vertice Hotelliin, josta oli matkaa Sevillan keskustaan n. 7 kilometriä.

Hotelli oli tosi siisti ja moderni sisältä.

Ja mikä parasta uima-allas ulkona :) Reilu pari tuntia meni kevyesti "räpiköiden".

Illalla ja seuraavana aamuna käytiin Sevillan keskustassa bussikierros, joka meni kahta eri reittiä, jolloin näimme hyvin koko kaupungin.

Kunnon lomasää helli meitä.

Seuraavaksi auton nokka lähti kohti Portugalia

Palataanpas myöhemmin Portugaliin. Tuli tätä tekstiä ja kuvia jo yllin kyllin.

Näitä kuvia kun katselee, niin tulee mieleen...pääsispä taas reissuun. On se vaan niin mukavaa käydä ulkomailla ja vielä kun alkaa olemaan kunnossakin.

Muuten ei olla perheen kanssa koskaan käyty ns. rantalomalla, ollaan suosittu näitä ns. aktiivilomia, jossa näkee mahdollisimman paljon ja uskon, että en jaksa vain maata auringossa tunti tolkulla. Nuorempana  sitä jaksoi :):

Heipat täältä ja olkaahan kuulolla, on arvontaa tulossa!!!!

1. Oi mitä kuvia ja kokemuksia teillä. Mieki tahon ulkomaille :)
    Miehän oisin ollu heti sun kans juonessa mukana tuolla areenalla. Ainahan sitä pitää vähän hassutella.

1. Joo sama täällä Nanni kun katsoo näitä kuvia, että ulkomaille olisi taas kiva päässä. Haaveessa olisi joskus vuokrata talo vähän pitemmäksi aikaa jostain ja olla vaan :) Olen samaa mieltä, että lapsi on terve kun leikkii vaikka vähän aikuisempanakin...meän lapset ei aina ymmärrä minun pelleilyä, öhöm :)